דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימון עסקאות יבוא עם הלוואה בערבות מדינה 

מאת    [ 19/02/2015 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1328 פעמים ]

בעקבות מגמת הגלובליזציה קל יותר לעסקים קטנים ובינוניים להיכנס לתחום היבוא. הם עושים יותר פעולות להרכיב תמהיל סחורה שמקורו בחו"ל, בעלויות נמוכות ממה שהם יכולים לרכוש בעסק. התחרות במשק כמעט בכל ענף מאלצת את העסקים לנסות ולצמצם עלויות מלאי ויבוא הוא הפתרון היחידי. הבעיה היא שעל מנת לייבא סחורה ברמה תחרותית על העסקים הקטנים להשיג מימון ראשוני לעסקאות היבוא. הם עושים זאת על ידי גיוס הלוואות. עם זאת, במקרים רבים ההלוואות הללו מגויסות עם ריבית גבוהות שפוגעות בשיעורי הרווח של העסקים. לכן לא מפתיע שגיוס הלוואה בערבות מדינה הופכת בשנים האחרונות לאפשרות הבכירה בתחום מימון עסקות יבוא לעסקים קטנים ובינוניים.

מימון עסקאות יבוא – חסם גבוה לעסקים קטנים

כמעט כל העסקים קטנים רוצים לבצע יבוא. אבל הם לא יכולים לעשות יבוא בגלל שאין להם מספיק כסף. בכדי לבצע יבוא על העסק לשלם על הסחורה ביום ההזמנה, חודשים רבים לפני שיראה איזה הכנסה בגינם. לדוגמה, חנות בגדים קטנה אשר רוצה לבצע יבוא בגדים מסין. בכדי לייבא את הסחורה על החנות לשלם לספק מסין את התשלום המגיע לו ביום ההזמנה ועד לחכות כחצי שנה עד שהסחורה נמכרת: כולל את זמן הייצור של המפעל, זמן המשלוח הימי וזמן שיווק הסחורה בחנות. לכן החנות הקטנה הזאת צריכה מזומנים גם לבצע את העסקה וגם לממן את זמן שינוע ושיווק הסחורה (הון חוזר). חנות כזאת קטנה לא יכולה לממן את העסקה ללא גיוס הלוואה.

הפתרון הטוב ביותר ליבוא של עסקים קטנים הן הלוואות בערבות מדינה

כאשר מגייסים הלוואה לעסק עבור מימון יבוא, כמו בכל גיוס הלוואה לעסק,  יש לקחת בחשבון את תנאי ההלוואה שניתן לגייס. זה אומר שצריך לנסות ולגייס את ההלוואה בעלת הריביות הנמוכות ביותר. ברוב המקרים זה אומר שיש לגייס הלוואה בערבות מדינה. הלוואות בערבות מדינה מוענקות דרך קרן סיוע לעסקים בריבית שלא עולה על פריים+3.5%, ואף מגיעים לריביות של פריים+2.5%. גם הפריסה הארוכה של הקרן (60 חודשים ועם תקופת גרייס) יכולה לסייע לעסקים קטנים להתמודד עם החזר ההלוואה.

איך מגייסים הלוואה בערבות מדינה למימון יבוא ?

הגשה דרך קרן סיוע לעסקים לגיוס הלוואה בערבות מדינה עבור מימון עסקאות יבוא מתקיים דרך מסלול הון חוזר של קרן סיוע לעסקים. העסק מבצע תכנית עסקית שמראה את נתוני העסק ואת הצורך שלו בביצוע רכישת מלאי ביבוא. רצוי בשלב התכנית לצרף הצעות מחיר מספקים לסחורה או כל אסמכתא שמעידה על הצורך בביצוע יבוא. לאחר מכן הקרן בוחנת את בקשת העסק ומעריכה את יכולת ההחזר שלו. במידה והקרן רואה לנכון לאשר ערבות מדינה, היא מעבירה המלצה חיובית לבנק המלווה שמאשר את ההלוואה לביצוע יבוא, בהתאם להצגת 25% ביטחונות של העסק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב